ילדים
ילדים

בתבונה אנו מאמינים שהורה או מחנך שהינו טוב ויציב ובליבו אהבה וסובלנות, הוא התרפיה הטובה ביותר עבור הילד. לכן, אנו לא אוהבים להתעסק באבחונים ותיוגים של ילדים כבעלי הפרעה כזו או אחרת. אם ילד אינו מצליח בתחום מסוים, זה לא בגלל שיש לו לקות או הפרעה, זה אך ורק בגלל שהוא לא קיבל את הידע והכלים הנכונים באותו התחום. הכלים של תבונה נותנים תוצאות באופן אוניברסלי לכל אדם וילד.
כהורה, ישנם שלוש מיומנויות שהיית רוצה שילדך ירכוש:
1. למידה - היכולת של ילדך ללמוד באופן עצמאי ולהצליח בלימודים.
2. תקשורת - היכולת של ילדך לטפל בכל סיטואציה בחיים באמצעות תקשורת הגיונית וללא תגובות רגשיות לא הגיוניות.
3. אחריות - היכולת של ילדך לקבל החלטות נכונות ולהבדיל בין טוב לרע ובין מזיק ומועיל.
אם ילדך יהיה בעל יכולת בשלושת התחומים שלעיל הוא יהיה מאושר - וגם אתה!
בתבונה אנו לא מעוניינים לתת לתלמיד תיאוריות או פילוסופיות שונות, אלא כלים שהוא יכול ליישם אותם באופן מיידי. השיטה של תבונה הינה ייחודית בכך שהיא שמה דגש מיוחד על יישום מעשי בחיים של הידע והכלים הנלמדים. מעבר לידע החדש והיחודי אותו ילדך ילמד, הוא גם יתרגל אותו בקצב שלו עם המחשות והדגמות רבות. כדי לגרום לילד או מבוגר לעבור שינוי, אתה חייב לתת לו ללמוד את הדברים בקצב שלו ולוודא שהוא אכן הבין והטמיע את החומר שלמד לכדי יישום בפועל.
ישנם כלים מדוייקים במרכז תבונה אשר באמצעותם תוכל להקנות לילד או לתלמיד שלך את שלושת המיומנויות שלעיל.
אחריות
אם ילדך נוהג להאשים אחרים במה שקורה לו, אם הוא נוטה להסתבך בצרות עם אחרים ואם הוא אינו מתחשב באחרים, אלא לוקח בחשבון רק את עצמו, אז ניתן לומר שהאחריות שלו אינה גבוהה.
הסיבה לכך שיילדך לא לוקח אחריות נעוצה במספר גורמים מדוייקים. כאשר ילדך ילמד אותם, רמת האחריות שלו תעלה באופן כמעט מיידי.

למידה
זה אולי יישמע לך מוזר, אבל בבתי הספר אומרים לתלמידים בעיקר מה הם צריכים ללמוד, מבלי שאף אחד ילמד אותם כיצד ללמוד.
תלמידים שאינם יודעים כיצד ללמוד נתקלים בתופעות פיזיולוגיות ומנטליות כגון: עייפות, שעמום, בעיות קשב וריכוז, מוסחות, כאבי ראש, רגזנות, דאגה ותסכול, חוסר מוטיבציה להמשיך ללמוד ועוד תופעות משונות - מבלי לדעת כיצד לטפל בהם או מה גרם לתופעות האלה לקרות.

תקשורת
תקשורת היא חילוף של רעיונות או דברים בין אנשים. תקשורת אינה רק הדיבור עצמו, אלא מכלול של דברים ומיומנויות כמו: היכולת להיות קשוב ומרוכז, היכולת לשבת בנוחות, היכולת להסתכל בעיניים לאדם אחר, היכולת לעמוד בנוחות מול התגרויות שונות מבלי לאבד שליטה וכן היכולת לטפל בכל מצב בחיים באמצעות באופן שפוי והגיוני.

הורים מספרים...
אפרת, אמא של אופק מספרת על תכנית היגיון ותקשורת
אחרי תכנית היגיון ותקשורת אופק כבר חצי שנה ללא ריטלין. אני רואה שינוי לטובה גם ביחס בבית וגם בבית הספר. אין התפרצויות יותר, הוא מקשיב, חברים שלא רצו לשחק איתו אומרים שאופק השתנה ובשבוע שעבר הוא קיבל הצטיינות בכיתה.
אני ממליצה לכולם, אפרת
רוצים לשמוע ממקור ראשון?
התקשרו אלי: 052-6044465